• Baktillbehör
  • Bakplåt och formar
  • Dukning och servering
  • Kläder
  • Maskiner och apparater
  • Outlet
  • Fakturafrågor 

     
    Frågor kring fakturor, ring 0478-690 72 
     
    Fakturapåminnelser eller inkassoärenden, kontakta Visma Collectors på 0771-23 24 00. 
     

    Inkasso 

    Din faktura överlämnas till inkasso om du trots skriftliga betalningspåminnelser inte betalat den. Till dess att skulden är betald är du blockerad för vidare beställningar på Bakers. 
     

    Kreditkontroll av nya kunder 

    När du registrerar dig som kund hos Bakers ställer vi en fråga till Syna om din betalningshistorik. (Det är ingen kreditupplysning och registreras inte som en sådan.) Om du har betalningsanmärkningar eller ärenden hos kronofogden förbehåller vi oss rätten att begränsa betalningsalternativen eller neka dig att bli kund. Vi kan även begära förskottsbetalning på hela eller delar av fakturabeloppet av helt nystartade företag, vid större beställningar eller pga tidigare betalningshistorik.
     

    Hur blir jag fakturerad? 

    Antingen via en brevfaktura eller efter överenskommelse sänds fakturan bifogad i ett e-mail. 
     

    Om jag inte får min e-post faktura, vad skall jag vidta för åtgärden? 

    Först kontrollerar du om e-fakturan hamnat i spam-korgen (skräppost). Skulle den har gjort det, se då till att vår avsändare blir ”betrodd avsändare”. Det görs oftast genom att man använder högerklick på e-post meddelandet och väljer ”Lägg till avsändare som betrodd avsändare” (ser naturligtvis olika ut beroende på datorsystem). Om du inte finner fakturan kontakta oss på 0478-316 45 så återsänder vi den.