• Baktillbehör
  • Bakplåt och formar
  • Dukning och servering
  • Kläder
  • Maskiner och apparater
  • Outlet
  • Försäljningsvillkor och Köpinformation 

     

    Företag


    Priser 

    Mervärdesskatt (moms) tillkommer på alla priser. I händelse av prisjustering förbehåller sig Bakers rätten att tillämpa leveransdagens prissättning. Priserna gäller fritt fabrik. För leveranser med ordervärde understigande 500 kr debiteras en exp avg på 50 kr. 
     

    Sortiment 

    Av olika skäl kan vi undantagsvis tvingas till mindre ändringar i utförande och mått.
     

    Leveransvillkor

    Fritt vårt lager, dvs frakt tillkommer. 
    Om ej annat överenskommits levereras varorna med Schenker, och fraktkostnaden debiteras på varufakturan.
    Pallar, pallkragar och eventuellt specialemballage debiteras när det krävs för säker transport.
    Om mottagningsadressen inte alltid är bemannad. Beställ telefonavisering. Merkostnad fn 60:-
    Välj artikelnummer TEL för att beställa telefonavisering.
     

    Transportskador och saknat gods

    Som godsmottagare är det ditt ansvar att kontrollera att godset är helt och att antalet kolli stämmer med fraktsedeln.
     
    Transportskador ska anmälas direkt till transportören och ev försäkringsbolaget. Det är viktigt att kontrollera varje leverans. Skriv inte på fraktsedeln förrän antalet kollin är räknade. 
     

    Restorder 

    Artiklar som tillfälligt tagit slut, restnoteras och levereras snarast möjligt. Restorder med ett värde understigande 500 kr makuleras och måste beställas om. 
     

    Betalning 

    15 dagar netto från fakturadatum. Vid betalning efter förfallodagen debiteras lagstadgad påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. 
     
    Vi gör sedvanlig kreditupplysning på alla beställningar som skall levereras mot faktura.
    Det kan innebära att vi kräver förskottsbetalning på hela eller delar av fakturabeloppet innan leverans.
     
    Vi kan även begära förskottsbetalning på hela eller delar av fakturabeloppet pga 
    - större ordervärden
    - order till helt nystartade företag
    - kundens tidigare betalningshistorik
     
    I de fall vi begär förskottsbetalning översänder vi en orderbekräftelse med betalningsinformation, Så snart vi mottagit betalningen levereras varorna. Om vi inte mottagit betalning inom 14 dagar efter att orderbekräftelsen sänts så annulleras ordern.
     

    Leveranstider 

    I regel levererar vi varorna inom en vecka efter det att vi erhållit din beställning. 
    Leveranser kan endast ske till fysisk adress, ej boxadress.
     

    Emballage och pallar

    Emballage ingår om ej annat är angivet. Pallar debiteras.

     

    Reklamationer och returer 

    Anmärkningar ska göras inom 8 dagar från varans mottagande. Returer accepteras endast efter kontakt med oss på Bakers. På godkända returer som inte beror på fel av Bakers, krediteras varorna med 85% av fakturerat belopp. Returvaror ska vara i originalskick och med originalförpackning. För för måttbeställda eller anskaffade artiklar utanför Bakers lagerförda sortiment godkänns inga returer.

    Privat


    Priser 

    Samtliga priser visas inklusive mervärdesskatt (moms). I händelse av prisjustering förbehåller sig Bakers rätten att tillämpa leveransdagens prissättning. Priserna gäller fritt fabrik. 
     

    Sortiment 

    Av olika skäl kan vi undantagsvis tvingas till mindre ändringar i utförande och mått.
     

    Transportskador 

    Transportskador ska anmälas direkt till transportören och försäkringsbolaget. Det är viktigt att kontrollera varje leverans. Skriv inte på fraktsedeln förrän antalet kollin är räknade. 
     

    Betalning 

    Betalning sker genom Klarna Checkout. Se Klarnas villkor gällande avgifter och förfallotider.
     

    Leveranstider 

    I regel levererar vi varorna inom en vecka efter det att vi erhållit din beställning. 
     

    Leverans

    Varorna levereras med Schenker Privpak till närmaste ombud. När leveransen finns klar att hämta får du meddelande via e-mail eller SMS.

     

    Reklamationer och returer 

    Reklamationer och returer hanteras enligt gällande konsumentlag.

    Det innebär att du har 14 dagars ångerrätt.
     
    Om du ångrar dig efter att produkten skickats från vårt lager men du inte hämtat ut den från ombudet så tar vi den i retur. Vi återbetalar då varuvärdet men ej fraktkostnaden.
     
    Vid retur som inte beror på fel på varan eller annat fel från Bakers, får du själv ombesörja och betala returfrakten.
    Vid fel på varan - anmäl till oss inom 14 dagar från mottagandet.
     
    Varor i vårt outletsortiment kan inte returneras/reklameras om varan inte är defekt vid mottagandet.
     
    Vid outhämtade paket återbetalas enbart varuvärdet (alltså inte fraktkostnaden) med avdrag 100:- i hanteringskostnad.